Tumblr Scrollbars

My Friend

Selasa, 21 Oktober 2014

DI SEBALIK CABARAN SEORANG CALON SPM!!!

Aku nak duk merapu sat kat blog ni .........

SPM weyhh teruja aku SPM nak datangggggg!!!! Erk Apakah  -_- hehe ya SPM nak datang dan aku? Aku rasa aku tak tahu nak cakap apa dengan keputusan TRIAL aku yang entah apa - apa tu aku tak capai apa yang aku target aku tak capai apa yang aku nak! Aku cuma dapat capai SATU target je SATU je! 1A- je 5 CREDIT je yang aku dapat dalam 8 subjek yang aku ambil dah tu MATH aku FAIL  :( kekadang aku terfikir kenapa aku boleh dapat result teruk macam tu walhal aku bukan tak STUDY. Ya aku nampak kesalahan aku dekat situ.... aku STUDY HARD tapi tak STUDY SMART! Ayah dan ibu aku selalu pesan tak payah STUDY HARD! STUDY SMART je.... Aku bungkam tak tahu nak buat apa dalam masa yang lebih kurang seminggu je lagi.... Aku anak sulung contoh kepada adik - adik aku... begitu susah menjadi seorang anak harapan ibu dan ayah. Aku nampak cuma TIGA subjek je kekuatan aku ke arah A... TIGA je... Ya dan aku menyesal amat menyesal yang tak terhingga sebab aku gilerrr tak study awal - awal sejak tahun lalu. Aku takut tapi aku tak study... aku cuma fokus dan fokus ke arah Tiga subjek tu je tanpa menyedari ada lima subjek yang aku wajib ambil nak tak nak..... Aku cuma tahu angan - angan mat jenin je nak jadi CIKGU! nak jadi NOVELIST MISTERI dan NAK CINTA SELEPAS NIKAH *erkk apakah :3* tapi usaha? Cuma bagi aku SPM ni sebenarnya bukan menentukan masa depan kita ya sila hack aku sebab cakap macam ni huwahuwahuwa.... Usaha aku boleh dikira dengan jari je kot..... dan di sebalik perjalanan aku menuju ke arah SPM banyak CABARAN besar yang aku lalui di antaranya aku kehilangan atok aku satu - satunya atok aku.... aku nampak orang ditimpa musibah.... kawan aku pun sama... dan aku asyik mimpi pasal kawennn aje... apakah budak form 5 boleh mimpi pasal kawen -_- dan aku nampak perangai sebenar CRUSH yang aku sanjung sangat selama tiga tahun tu.... Aku buta ... sakit sangat tapi aku bersyukur ALLAH tunjukkan aku perangai sebenar dia yang tunjuk baik sangat tu dan aku tahu aku tak baik sebab aku bukan perempuan lindungan kaabah =_= Aku cuma nak cakap dan aku tak layak nak bagi kata - kata ni sebenarnya hehe aku belum berjaya tapi aku pasti akan BERJAYA! Jangan study hard ye STUDY BIAR SMART!!!! ^_^ ha sampai sini ajelah kemerapuan aku.... Bila mood bosan mulai bertandang.....



1 ulasan:

  1. xpe...yang pnting jangan putus asa...banyak lg masa....doa dan tawakal 2 penting....
    Btw..gud luck la epp....buat yang terbaik... :)

    BalasPadam

Ask Me