Tumblr Scrollbars

My Friend

Sabtu, 14 Mac 2015

Tak Ada Perasaan








Aku tanak kawen nak anak ambik aje anak angkat... nak akikah anak tanpa seorang papa haha sian baby angkat to be aku nanti kan.... -_-


Dia? Siapa Dia? Dia bagi aku tak ada perasaan. Kenapa tak ada perasaan? Memang tak ada perasaan wei serius. Sat... sat apa yang kau merepek ni Syaf apa yang tak ada perasaan? Dia? Dia tu siapa? -_-
Dia... muazzin. Aku pernah tanya mak aku about that muazzin tapi mak aku asyik nak ubah topik aje. Sampai dia kata muazzin? Muazzin tua tu? Aku rasa aku berimaginasi masa dia jadi muazzin dekat rumah arwah atok aku. Apa taknya sampai mak aku cakap macam tu hahaha *gelak sampai keluar air mata.*


Dia hadir bila aku dah boleh lupa perasaan aku dekat seorang mamat yang aku syok dari form 3 sebab? Sebab aku tak tahu kenapa aku syok dia tapi form 4 ditakdirkan aku dekat dengan dia. Cuma mampu usya dari jauh. Amboi usya? Ahaks tak jaga aurat mata tu syaf. Ye aku dapat jawapan masa form 4 *bisik* aku kang kantoi ha habis aku. Tup...tup ada ex classmate usya blog aku ha apa aku nak cakap. Kantoi. Ngan kau orang yang baca aku tak kesah hahahaha sebab? Sebab aku tak pernah face 2 face ngan kau orang pun hahaha.... Tapi yang pastinya aku suka sebab agama dia tapi... dia pun sebenarnya sama je.


Sebab tu terlalu suka sampai tak nampak keburukan. Lumrah lah tu kan. ^_^"

Cakap pasal dia...dia muazzin tak ada perasaan. Kenapa tak ada perasaan? Adik aku yang mulut becok tu pun pandai komplen kata kak kau suka dekat laki muka macam setan tu ke? Ha amek kau muka macam setan. Apa taknya aku sendiri duk stalk dia dari dalam rumah masa tu dia duduk kat luar ditemani dengan anak buah dia kot yang aku salah sangka anak dia hahahaha ... dari tingkap aku stalk dia boleh tak perasan. Tengok tak ada perasan kan? Aku tak suka... aku cuma tertarik dekat suara dia. Cara dia layan orang tua. Aku nak elak dari crush... aku tanak benda tu lagi. DOSA!


Kenapa tak ada perasaan? Macam mana aku tahu dia tak ada perasaan? Nampak! Bayangkan arh masa orang tengah busy kat luar dia cuma duduk diam pandang depan aje. Entah arh apa yang dia fikirkan. Masa awal - awal kita orang ditemukan *amboi ayat tak boleh blah* Aku buat derk aje. Yelah aku cucu pompuan paling tua kena tolong - tolong kemas jugak. Lepas solat Isya berjemaah sebelum aku mulakan operasi cuci pinggan aku kemas sejadah bahagian orang pompuan. Memang tu tugas aku selama makan kenduri arwah selama seminggu. Bahagian lelaki? Aku tak kesah pun siapa yang kemas pada mulanya aku tak ambil peduli sehinggalah... aku mulai curious awat ne?


Awat masa makan arwah hari keempat tak ada orang laki yang kemas sejadah bahagian lelaki? Makan kelima dah ada orang yang kemas semula sejadah tu. Ha dari situ aku tahu dialah orangnya yang kemas. Putih... tinggi lebih kurang macam aku aje. *Adik aku kejam dia kata abang tu pendek -_-"* tapi muka tak ada perasaan.... kosong! Tapi aku tak ada tertarik... cuma aku rasa lain macam kenapa ada budak lebih kurang umur cam aku dan ada yang lebih kurang macam dia tak tolong kemas sejadah tu? Kenapa? Hahahha ok aku terperasan sat ehem!

Satu hari aku rasa cam ada magnet sebab dah tertarik sebab? Sebab buat kali pertama aku dengar suara lunak dari dia biarpun cuma seminit dua minit aje. Dia? Muazzin. Dia jadi muazzin depan aku kot. Lepas solat tu aku keluar rumah sat kebetulan dia tengah duduk dekat luar aku kan kaki stalker hahaha... Aku nampak dia... duduk solo - solo nampak sangat dia tu pendiam tak ada kawan. Aku rasa nak duduk sebelah dia nak say I like your voice can you become my muazzin ceh ok aku gatal sat. Lebih tertarik bila aku nampak dia bagi kucing yang duk gesel kaki semua tetamu lelaki dekat luar tapi tak ada sorang pun yang bagi kucing tu makan. Aku nampak dia angkat kucing tu duduk sebelah dia lepas tu dia bagi makanan dia dekat kucing tu. Nampak sangat kucing tu lapar.



kucing rasullullah


Dalam makan hari ketujuh... hari terakhir aku kat kampung sebelum balik... lepas dia kemas sejadah first time aku nampak dia dengan gadget... *mesej bini...tunang...GF dia kot* Yelah dia tu boleh tahan jugak ada rupa dah tu... entahlah... tak pasti sangat bab agama dia tu sebenarnya. Lepas tu aku nampak sorang budak lelaki dalam umur lapan sembilan tahun duk lari dekat dengan dia. Masa tu muka masih kosong tapi dia boleh usap kepala budak tu. Budak tu entah aku tak pasti apa yang diorang cakap. Nampak tak? Aku dah semakin tertarik.

Aku masuk bilik tukar tudung bawal ... nak masuk dapur masa tu aku nampak dia macam nak cari sesuatu dekat dapur tapi aku tak tahu dia cari apa.... nak tanya tapi aku malu... :3 aku lepas peluang nak kenal dengan dia.

Aku cuma tertarik. Dia magnet. Dan sehingga makan seminggu aku rasa nak tanya dia sesuatu tapi aku malu! Hahahaha....

Setelah 40 hari berlalu....

Masih dia yang tolong kemas bahagian lelaki dan aku... ada rasa sikit2 rindu dekat dia. Aduh susah kan tak letakkan Allah nombor satu dekat hati. Sesuka rindu dekat lelaki bukan ajnabi. Makan 40 ni aku rasa parah hahaha aku tak nak balik kalau boleh.

Hari terakhir bagi aku untuk jumpa dia... siap bagi nama dia Naufal... see memandai je aku kan bagi nama anak orang Naufal ha dekat sinilah aku dapat jawapan yang aku cari-cari... siapa dia?

Aku duk tanya budak aku ada nampak abang tu? Dia orang dah kata tak ada tu tak adalah kan... Sampai solat Isya pun bukan dia yang kemas sejadah macam biasa. Orang lain yang buat kerja kerja dia... nak dengar suara dia jadi Muazzin buat last time pun cuma angan kosong aje. Tengah aku duk kemas bahagian pompuan aku nampak... figura macam aku kenal tapi aku lupa... sebab penampilan beza sangat cuma muka kosong tu aku ingat. Dialah kan...kan...

Baju warna hijau tua.... Masa tu kopiah dia hilang nampak macam bad boy dengan rambut pacak. Muka masih kosong. Masa tu aku nak sangat jumpa dia... aku dah nekad nak tanya dia itu ini sampai kawan segiler aku macam dah bosan dengar citer aku hahaha sorry geng. Syukur aku ditemukan tapi??? Apa kejadah?

Aku cepat - cepat tukar telekung nak tanya dia something tapi??? Aduh... rasa nak jatuh. Aku nampak dia senyum. First time nampak dia senyum. Senyum masa tu berdiri depan sorang pompuan yang tengah dukung baby. Dia dah kahwin? Arghh hahahahha aku rasa fikiran giler kot time tu... tak peduli orang sekeliling. Tetamu semua... tapi aku sempat renung muka bahagia dia dukung baby anak dia kot hahaha.... aku nampak dia pandang aku sekejap sekejap... aku si syok sendiri. Aku lari masuk bilik sambil adik aku kata kak kau dah giler ke. Aku lari kot. Tak jalan hahaha lari? -_-" Berdrama.

Adik aku pujuk aku haha adik aku yang satu satunya pompuan.... aku tak nak keluar kalau boleh hahaha... aku hilang selera makan tahu dia dah kahwin.... nak tak nak dia dah kahwin kena lepas rasa tertarik tu.... aku keluar bilik... kena paksa makan ngan adik aku... aku duduk dengan tetamu. Bajet tetamu... malas nak buat kerja dah hahaha... tahu dak apa yang aku nampak? Aku nampak jawapan tanpa aku tanya dia sape....

Dia masih duduk dengan pompuan pakai kaca mata tu dengan mak dia... dengan anak - anak ngan anak buah dia yang ramai sangat tu. Dia suap budak - budak tu. Nampak tak aku ni orang dah kahwin pun nak usya -_-" tapi bini dia tu aku kenal... kenal sangat... selalu mai rumah dia masa raya... lepas tu adik aku bagi statement... kak makcik tu bukan cousin mak ke? aku krik ... krik... kita selalu pergi rumah makcik tu kan... 

Aku punya otak dah ada tenaga.... if mak dia cousin mak aku maksudnya dia??? Pupu rama - rama dua kali akulah kan? Hahahaha entahlah aku tak pasti sangat.... lepas tu aku tanya my mom about that sister kata my mom suami sister tu outstation... yes! eh takde yes...yes... entah entah dia dah tunang ke dah ada GF... 

Tapi hati aku dah relakan.... azam 2015 aku tanak buat masalah hati macam ni... tu azam aku hahahahha.... tapi kan orang kata if ada jodoh jumpa lagi... jodoh ke? raya nanti mesti mai rumah dia gak kan... tapi pelik arh... asal mai rumah dia... asal mak dia mai rumah arwah masa raya dia takde... awat kenduri je dia ada?... Entah arh tak penting.... Bulan lima.... dekat dekat puasa aku dengar mak aku nak buat kenduri arwah lagi... Dia? Dia muazzin nama Naufal *bukan nama sebenar* mesti muncul kan... hahahha...

Dahlah.. aku dah relakan.... aku tak nak main hati sendiri... sakitnya syok sendiri tak best hahaha....


Aku tak ada gambar dia tapi macam ni arh fesyen dia mai rumah arwah atok aku masa kenduri :3 kopiah putih sedondon dengan kulitnya... seluar track... baju selangor yang kadang - kadang aku tengok sedikit lusuh. Cuma dua warna aje coklat ngan kelabu -_-" Nampak tak aku si stalker hebat!





















 

1 ulasan:

  1. Haii, nice to read your story. :) moga diberikan yg terbaik!
    Btw, sy suka semua cerpen tu. Goodjob! :)

    BalasPadam

Ask Me