Tumblr Scrollbars

My Friend

Sabtu, 16 November 2013

Bad News About My Creation ....

Assalamualaikum! Konichiwa! Selamat Datang Ke dunia AURORA LANGIT BIRU ^_^                             ( berbunga-bunga nampak ayat tu hihi)Nak bagi bad news dekat korang yang minat dengan karya Iqa ni ^_^" memang bad news sebelum tu Iqa nak minta maaf berjuta-juta kali dekat korang yang dalam proses sedang membaca novel bertajuk TENTANG KITA yang baru memasuki bab 11 (eh betul ka ayat aku ni) huh! Di sini.... Iqa....Iqa meng....mengisytiharkan bahawa.....karya yang bertajuk....TENTANG KITA....akan di publish! Yeahhh! = ="


Jangan marah ek gurau2 ja tu tak kena publish pun lagi novel tu. Itu pun masih dalam proses pembikinan jangan marah nanti darah tinggi ^_^ so... berbalik dengan bad news tadi, Iqa terpaksa tangguhkan karya Iqa yang bertajuk Tentang Kita ni yang mengisahkan mengenai dua orang insan yang menyimpan rasa cinta masing-masing maklumlah Zaf tu tahu dia masih budak sekolah lagi macam Iqa haha. = =" (tak lucu ok jangan ko syok sendiri sana) dan Haizal tu pula layan ego dalam diri dia ja.

Ok2 kita berbalik dengan bad news semula... Iqa terpaksa tangguhkan novel ni selama SETAHUN LEBIH macam tu, sebab Iqa nak study untuk SPM next year. Lepastu, habis ja Iqa ambil SPM yang merupakan peperangan terkahir iqa bergelar pelajar sekolah... baru la Iqa sambung semula karya ni. Tapi... Iqa akan cuba bahagikan masa Iqa untuk tulis novel ni juga tapi tak lah sekerap macam hari-hari sebelum ni. Iqa cuma akan sambung bab yang ditangguhkan dalam dua tiga bulan macam tu. Maksudnya macam ni Iqa akan post karya tu dalam sebulan atau tiga, empat bulan macam tu la. Jadi Iqa harap korang faham la dengan keadaan Iqa yang bergelar pelajar ni, Iqa terpaksa tangguhkan sebab Iqa nak bagi sepenuh tumpuan terhadap SPM ^_^.

 Last but not least... siapa-siapa yang nak denda Iqa sebab tangguhkan novel ni atau siapa-siapa yang nak Iqa tulis sebuah cerpen korang just komen la dekat SHOUTBOX ataupun dekat KOMEN BAWAH ENTRY ek ^_^ Tapi jangan la yg genre HORROR, 18SX and yang PELIK2 tu ek.... Iqa akan cuba untuk tulis cerpen yang korang komen tu ^_^ Sekali lagi Iqa minta maaf sangat-sangat sebab tak boleh teruskan karya ni ehh... stop-stop bukan tak boleh teruskan... terpaksa tangguhkan ^_^. Tapi lepas ja SPM tahun depan good news la dekat korang siapa-siapa yang minat dengan karya Iqa ni ^_^ Iqa akan beri sepenuhnya tumpuan terhadap novel semula ^_^ ( banyak senyum-senyum budak ni = =")

Terima kasih dekat korang yang selama ini minat dan sudi baca karya Iqa yang tak sehebat penulis-penulis lain... Iqa anggap korang yang sudi baca karya Iqa dan minat dengan karya Iqa merupakan orang yang menyokong Iqa dari belakang. ( Tak tahu la pula ada ke orang baca karya aku ni or tiada )

  Bye... ^_^! Sayonara!

Sebelum out tengok-tengok la dulu imaginasi saya selama ini mengenai watak Tentang Kita, terutamanya Haizal dan Zafirah. Saya memang minat dengan aktor dan aktress yang ada dekat bawah ni. Begitu juga dengan anime tu.... ^_^ Tengok-tengok juga tapi jangan salah sangka jalan cerita novel TENTANG KITA tak sama macam picture yang akan korang tengok ni k ^_^


Versi Anime ^_^
Haizal dan Zaf versi Anime yang x menjadi d sbbkan riak muka Haizal yg x nmpk sombong  = ="



Riak muka Haizal ketika menjadi stalker Zaf












Scene ni lps Zaf nangis Haizal pg marah dia dalam bab 11 ^_^










Scene ni sering ada pada setiap bab,scene ketika Zaf stalker Haizal secara sembunyi















Maya yang berbaju hitam dan Zira yang berbaju putih rakan kepada Zafirah yang happy go lucky

Rafiq yang panas baran...










Zaf tetap akan senyum meskipun mempunyai banyak masalah













Scene ni pun blm lagi,scene ketika Haizal berterus terang kepada Keysha bahawa dia ingin memutuskan hubungannya dengan Keysha

Layka ketika bertekak dengan Zaf












Mira yang pendiam tetapi pandai menyelesaikan masalah





















Zaf ketika bersedih biasanya riak muka dia akan jd macam ni lps cemburu dengan Haizal dan Keysha ^_^
Zaf yang berhijab bab Zaf mula berhijab ni belum lagi ek ^_^  Ni Zaf versi dewasa yang dekat atas tu Zaf versi remaja (Ada versi-versi bagai = =" )
 Itu ja pada imaginasi Iqa ada segelintir anime di atas Iqa dah tengok dan ada juga yang belum Iqa tengok ^_^ harap korg n joy dgn versi anime dan live action di atas dan di bawah ni ^_^ meskipun anime punya x ditunjukkan riak muka Haizal ketika menjadi sombong....

 Versi Live Action ^_^ (ada pula versi2 bagai = =")



koizora Pictures, Images and Photos
Haizal Mikail dan Zafirah Syatina watak Izham Naufal pun macam muka lelaki tu juga ^_^ (tau2 diorang berdua dah ada dalam novel CINTA ITU INDAH bagi siapa2 yang dah baca tau la ^_^)









Scene Bab 1 Zafirah tak sengaja langgar Haizal (tapi dalam novel saya Haizal rambut hitam k bukan rambut putih mcm ni XD) tak tahu la muka dia sombong ke tidak haha
Watak Keysha yang gedik tu = =" riak muka ni kalau dia hina Zaf ^_^















Scene Haizal bagi Zafirah rantai lambang persahabatan mereka Iqa pun dah lupa bab berapa Haizal bagi Zaf Rantai tu XD ( cuma dlm pic ni laki tu bg cincin bkn rantai ^_^)


Watak Layka, scene ni lepas Lepas Layka tampar Zaf n simbah dia guna air sirap ^_^












Watak Mira yang innocent tu ^_^














Jacket Hitam Maya dan Jacket putih Zira watak yang suka mengayat Zaf dan Haizal

Kalau dia berubah menjadi sombong dan ego = ="





Macam ni la riak muka Haizal Mikail @ Izham Naufal kalau senyum





Rafiq ketua kelas 5 Harmoni, salah seorang rakan baik Zaf yang selalu buat Haizal jelous ^_^







Habislah Zaf dah nangis hujan pun turun tp bab ni blm lg tau masih lama lagi..
Senyuman Zaf yang manis,salah satu sebab kenapa Haizal jatuh cinta dekat dia ^_^





Riak muka Zaf apabila berhijab,yang ni Zaf versi dewasa dekat atas tu Zaf versi remaja ^_^ riak muka ni akan menjadi jika dia gaduh dengan Izham Naufal (PEACE) ( apa pasal aku paste gambar zara dalam ni huh )
saya minat sangat dengan Zara Zya ni semenjak tengok Love You Mr Arrogant haha jadi saya tak tahu dari mana nak dapat Zaf versi live action yang berhijab, jadi saya gam je la picture ni dekat sini...





So....harap korang enjoy dan berpuas hati dengan character TENTANG KITA yang Iqa gam dekat sini ek even anime punya nampak mengecewakan... Cuma Haizal versi dewasa dan remaja ja yang sama haha sebab nanti watak Zaf yang tak berhijab berkembang lagi. Karakter dia akan berhijab setelah dia menghabiskan kuliahnya dalam bidang perubatan di Jepun nanti ^_^

Assalamualaikum...Bye...Sayonara! ^_^







1 ulasan:

  1. Assalamualaikum .selamat pagi…hari jumaat yang penuh barakah…
    Jemput baca post saya yeaahhh…

    1. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/10/biovelocity-sleep-mate-selimut-cahaya.html
    2. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/07/testimonibiovelocity-sleep-mate.html
    3. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/07/suntik-untuk-cantik.html
    4. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/06/top-leaders-circle.html
    5. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/11/kutu-biovelocity-sleep-mate.html

    btw,jom join segmen salam kenal dari saya di sini yaaa

    http://farihaabdul.blogspot.com/2013/11/segmen-salam-perkenalan.html


    semoga Allah dapat membalas jasa2 anda semua….terima kasihh :)

    BalasPadam

Ask Me