Tumblr Scrollbars

My Friend

Jumaat, 11 April 2014

Crush Zaman Tadika

Assalam... ^_^ lama bebeno aku tak post sesuatu dekat blog ni kan. Aku? Kali ni aku nak guna gelaran aku... aku tak nak letak nama syaf ke Iqa ke hehe... sebab apa? sebab ni first time aku post pasal diri aku dalam blog aku sendiri. Sebelum ni aku selalu dok post pasal karya aku je kan. Kali ni apa salahnya aku kongsi story aku dekat korang kan2... *even aku tahu ada brapa org ja yg baca tu* (loghat sabah jap hehe) -_-. Sebelum tu aku nak bagi pengenalan dulu. Dalam kamus dewan edisi keempat crush bermaksud... merapu jap.. Ok2 bebalik dengan tajuk asal kita... Crush Zaman Tadika... Bagi aku crush tu crash,sebab aku selalu crash kalau aku tengah crush dekat someone -_- maybe ada seorang dua je yang menjadi (yang menjadi tu faham-faham la maksud dia... orang yang aku crush tu pun suka aku juga >< ) tapi tak couple ek... dalam prinsip hidup aku... benda tu tak akan jadi sebab aku tak laku? tak... sebab cinta aku limited edition untuk yang halal je huhu *jiwang jap*

Crush Zaman tadika...

Crush Zaman tadika? Hmm memang tak lah... yang aku tahu time tu main patung barbie aku n main masak-masak Hinggalah suatu hari tu ayah aku ambil seorang pemandu bas sekolah untuk hantar aku ke sekolah dan ambil aku pulang ke rumah. Time tu umur aku 6 tahun... masih budak hingusan lagi.
Aku ni kalau korang nak tahu boleh dikatakan agak pendiam la,tak banyak cakap, tapi kalau dengan kawan-kawan aku... aku lah orang yang paling bising...aku rasa memang dari kecil lagi kot pendiam hingga form 5 ni huh  tapi sometimes depends la tengok suasana tempat tu... kalau aku selesa dengan tempat tu sifat friendly aku boleh menjelma dengan tiba2 je... Ok.stop right there.


Stock Photo #1566-630072, 6 year girl sitting on rocky cliff looking downwards at sea
Macam ni la aku time kecik dulu... aku ada dunia sendiri... aku selalu rasa takde orang yang suka kawan ngan aku... ada dua tiga orang je yang selalu layan aku elok2... tapi aku rasa aku ni jahat kot... hobi aku even aku pendiam aku suka buat kawan sekelas aku nangis kahkahkah -_-" tapi tu semua time tadika la

Crush Zaman tadika...

Crush Zaman tadika? Hmm memang tak lah... yang aku tahu time tu main patung barbie aku n main masak-masak dengan seorang kawan aku yang boleh dikatakan tomboy la. Hinggalah suatu hari tu ayah aku minta seorang pemandu bas sekolah untuk hantar aku ke sekolah dan ambil aku pulang ke rumah. Time tu umur aku 6 tahun... masih budak hingusan lagi. Mula-mula tu aku protes la nak naik bas sekolah tu,sebabnya aku dah lupa hehe.terpaksa la mak aku tunggu bas sekolah tu datang baru dia pergi kerja. Satu hari tu mak aku tak dapat nak temankan aku tunggu bas sekolah tu,aku rasa macam nak nangis je time tu :3...Aku naik la bas tu macam biasa tiba-tiba je ada seorang budak laki ni tengok aku macam aku ni ada buat kesalahan besar kat dia. Budak tu budak melayu tapi muka dia macam cina mix kot... serius budak tu comel,tinggi,putih tapi poyo tahap melangit hergh dah la dia amek tempat yang aku selalu duduk seorang-seorang dalam bas tu... boleh pula dia TAK bagi aku duduk dekat tempat yang aku dah cop! Sampai je dekat sekolah macam biasa,cikgu akan jemput aku dekat luar. Macam biasa aku salam tangan cikgu sebelum masuk kelas. Budak tu jalan ikut aku sampai dalam kelas. OHNO punya la aku terkejut budak tu classmate baru aku rupanya.
Little girl is being shocked Stock Images

So, dia pun kenalkan la diri dia dekat depan. Budak tu langsung tak malu or takut nak kenalkan diri dia depan khalayak ramai. Aku masih ingat nama dia Khairul. Ha kalau aku tak silap itu la nama dia. Keesokan harinya,aku tak nampak dia dalam bas sekolah tu. As usually,aku dapat tempat aku balik. Aku suka duduk dalam bas sekolah sebelah tingkap boleh keluarkan tangan n ada angin yang akan sejukkan muka aku haha... Hari tu,aku tak sangka kawan tomboy aku tu pun join sama terpaksa naik bas sekolah yang kitorang tak suka huhu :3 dia duk sebelah aku n kitorang main la lawan ibu jari siap ada lagu lagi. aku masih ingat permainan tu sampai sekarang huhu "abc,si mina layu siku,layu2 tam2,layu2 tam2 ab..." kalau dah dapat ibu jari kawan tu sebut la c. *sorry kalau tak faham hehe* sampai la si khairul tu naik dalam bas sekolah. Aku nak lambai tangan dekat dia tapi dia jeling je dekat aku. Aku tahu la aku ni tak secomel budak2 lain :3 muka aku dah la bulat, mata bulat besar,kurus,putih tapi dulu muka aku pon macam cina gak hehe (peace) genap lebih kurang 3, 4 bulan dia sekolah kat sana aku ada rasa macam sesuatu dekat jantung aku. Aku tak boleh tengok muka dia macam sebelum2 ni. Aku mulai suka tengok movie2 cinta cintun ni... aku slalu join mak,maid aku tengok cerita romance2 ni kahkahkah... sudah terang lagi bersuluh aku dah tersuka dekat budak poyo tu huh... and aku dah jadi seorang yang kejam semenjak aku dah tersuka dekat dia ni... kawan tomboy aku tu... aku akan halau dia dari duduk sebelah aku supaya budak poyo tu boleh duduk sebelah aku... Kejam tak kejam kan? haha... ala dia tu pun  macam suka je duduk sebelah aku... even ada banyak tempat yang kosong dia akan pilih duk sebelah aku juga... :3 kalau aku tak duk sebelah dia... aku akan duk belakang dia... asal je mak aku belikan gula2 smarties... aku akan bagi dia dua biji colour merah jambu n biru... yang lawaknya...dia akan ambil gula2 tu tapi dia masih jeling kat aku even aku dah senyum kat dia hoho poyo weyh...dia tu boleh dikatakan famous gak la... banyak budak suka kawan ngan dia... budak lelaki,budak pompuan sampai la 1 hari tu aku tengok sorg budak pompuan ni bagi coklat kat dia.... Aku pun tanya la dia sebab dalam kelas dulu budak yang bagi budak poyo tu coklat duduk sebelah aku je hehe...rupa-rupanya budak tu pun suka kat dia juga ishh tak asih... budak tu dia bagi terima kasih aku ni pula dia bagi jelingan je hergh... " pulang nanti aku bagi tau ibu aku... kau curi suami aku dari aku" n sekali lagi aku berjaya buat budak tu nangis ambil kau haha. Aku suka tengok dia setiap saat, dalam bas,dalam kelas... hinggalah satu hari tu dia hentak buku dia dekat meja aku n cakap " apa tengok-tengok mau aku cucuk mata kau ka" Aku tak sangka dia boleh buat macam tu... Aku nangis... gula-gula smarties tu tumpah dari pegangan aku... berhamburan la gula-gula pelangi tu dalam kelas... dia cuma tengok aku nangis je... kawan tomboy aku ngan dua orang kawan aku yang lain duk marah dia... pesaing aku pula jelir lidah kat aku... n siap kata "padan muka" itu kejam tau....

Smarties Candy (Germany)
Bagi aku dulu merah jambu ngan biru tu couple kahkahkah

sad tears: none
aku suka nangis macam ni dulu haha
Semenjak dia buat aku nangis... dia dah tak jeling dekat aku dah... dia macam dah tak berani tengok muka aku... ntah la kenapa... hingga satu hari tu aku tenung muka dia lama-lama... dia sedar aku tenung muka dia... aku senyum dekat dia... tapi sebaris senyuman dibibir dia tak kelihatan lagi huhu... " sekolah rendah kau sekolah di mana?" aku tanya dia... dia senyum kat aku wau waktu tu serius hati aku macam berbunga-bunga aku nak lompat2 atas kerusi bas sekolah tu haha... aku nak tabur2 bunga macam flower girl buat time wedding tu haha....



"Sk sepanggar" dia jawab... hati aku dah siap cop awal2 aku akan sekolah dekat situ juga. Itulah kali pertama aku cakap sesuatu dekat dia....n kali pertama juga dia cakap sesuatu dekat aku.

Setahun kemudiaan...
Hari pertama aku memang rasa takut.... ayah aku yang temankan aku pergi sekolah time tu... ayah aku dapat temankan aku sampai tengahari je... mak aku nurse... so susah la dia nak temankan aku masuk darjah satu hehe... Kawan tadika aku yang tomboy tu and dua orang yang lain pun sekolah yang sama dengan aku juga weyhee bestnya... tapi yang aku hairan aku tak nampak pun c khairul yang cute n so on dalam kelas baru aku... so waktu rehat aku cari la dia dekat kelas darjah satu yang lain....

Classroom (updated) by JakeBowkett
Merata kelas darjah satu aku cari dia tapi hasilnya tetap sama aku tak nampak kelibat dia











Aku sampai kena marah oleh abang dan kakak senior sebab tak turun time rehat... tapi aku tak kesah pun... lantaklah diorang asalkan aku dapat jumpa c khairul tu weyhee hehe... lama2 aku rasa macam nak nangis sebab aku dah penat cari dia merata tempat tapi aku stilltak jumpa dia... sampai la satu hari tu aku jumpa kawan dia time tadika dulu... aku tanya dekat dia " mana khairul?" dia tenung muka aku lama-lama... baru aku ingat kawan dia tu suka aku time tadika dulu huhu :3 itu pun aku dapat tahu dari kawan aku... tiba2 kawan aku yang tomboy tu jumpa aku dan dia yang still berdiri kaku depan aku... dia gugup menjawab " khairul pindah." aku dapat dengar suara dia down... maybe dia rindu khairul kot... aku pon terkejut plus sedih weyhh... huhu " pindah mana?" time tu aku masih ingat aku dah nak nangis " pindah semenanjung" aku cakap bye dekat dia sambil lambai tangan... aku tahu aku kejam... aku biarkan dia sedih seorang2 je... tapi aku lagi sedih... dekat mana aku nak cari dia weyhh semenanjung tu besar...

Aku balik rumah dari sekolah aku nak tidur...aku anggap semuanya mimpi... selama aku suka dia... aku ingat2 balik... dalam otak aku sentiasa rasa nak kawin dengan dia ja huhu :3 Satu hari aku dah tak boleh tahan aku ajak mak aku pindah... mak aku kata ya kita pindah... aku punyalah happy... aku happy macam time khairul bagi senyuman kat aku >< mak aku sambung... pindah sandakan bukan semenanjung ^_^ senyum dan berlalu pergi tinggalkan aku yang tengah main barbie...

User Image
aku nangis lagi... aku cuma nak kawan dengan dia la... -_-

Aku dah puas nangis tanpa seorang pun yang pujuk aku panjat almari buku mak aku n capai buku yellow page... aku selalu tengok mak aku guna buku tu kalau nak cari sesuatu... so aku pun ikut la cara mak aku...

Pink Witch - girl, feather, nice, witch, cute, pink, cap, kawaii, pretty, sweet, anime girl, female, anime, lovely, hat, book, yellow eyes, long hair, pink hair
Even aku tahu aku tak akan jumpa tapi aku tetap berusaha nak cari dia...
dan setahun kemudiaan... aku pula yang pindah... bye2 la orang yang crush dengan aku n kawan2 aku yang aku sayang sorry ler sekarang aku dah lupa nama2 korang hehe... tapi apa yang korng dah buat dengan aku sepanjang aku jadi kanak2 aku tak akan lupa... dalam kereta aku cuma mampu nangis protes tak nak pindah... n itu lah cerita crush time zaman tadika aku huhu... 

Aku pindah... perlahan2 aku dapat lupakan dia... aku dapat kawan baru... dekat sekolah rendah aku dah jumpa crush baru >< semuanya kawan aku... n hanya dua tiga orang je yang menjadi haha... and sekarang dekay sekolah menengah aku dah jumpa lagi seorang crush baru yang kadang2 buatkan aku teringat akan kau khairul >< sebab perangai korang macam hampir sama je... pelik... n dia la satu2 satunya crush aku dekat skolah menengah macam kau... cuma kau sorang je crush aku time tadika ^_^
and sekarang aku tak tahu mengapa... aku teringat semula kejadiaan dua belas tahun yang lepas... aku masih search kau dekat yellow page even aku tak akan jumpa kau... aku tak tahu kenapa aku rasa kau ada dekat sekeliling aku kebelakangan ni... aku harap sangat kau dapat baca post pasal diri kau dalam ni... aku betul2 lost contact dekat kau... aku cuma nak kita jadi kawan.... kalaulah kau baca post ni... aku cuma nak kau ingat seorang budak perempuan yang selalu duduk sebelah kau dalam bas and budak yang selalu bagi kau gula2 smarties... 

I saw you for the first time...
I smile to you but you gave angry face to me...
I gave you candy...
You took it and again you gave that angry face to me...
I sat behind and beside you...
I repel my friend so that...
You can sat behind and beside me...
You angry to me...
I cried ...
You just saw my tears and gave angry face to me again...
I always did like that until our last met...
Suddenly I brave myself ask something to you...
You gave your first smile to me and answered my question...
One years after...
I search you in whole place...
I know you hide yourself to me...
Until I know you changed school in another country...
I learned that we can't be a friend...
Again... I cried...
I search your name in yellow page...
I went to our kindergarten and hope that I can saw you for the last time...
Thankful that I'm also changed school...
So that I can forget our memories...
And I success myself to forget you...
But... nowadays... I don't know why...
that memories come back to me...
I miss you...
I want to see you for the last time...
I just want to say I like you...
I just want to say Goodbye... I just want give you last candy and a farewell...
When You're gone... I feel stupido search you in yellow page 

Kalau korang menyesal baca status ni memang patut pun haha.... sape suruh baca :P BTW thanks la sudi baca hehe.... Khairul... kalau kau baca status ni... aku harap kau still ingat budak anoying ni hehe


6 ulasan:

  1. Yuki!!!! What ^^ aha.. lawaklah mula2 bce story ko ni >< by the way :) aku tabik spring kat ko weyh.. aku x leyh bygkan klu aku kat tmpt ko (sbb aku x de crush mse tdika) hehehe ^^ oky :) aku just nak ckp yg aku gile3 rindu ngn korg :') huuu~ (hembus hingus kat baju nak gurd yuki :P) haha .. yuki krim slm kat semua geng cb ^^ miss them ^_^
    La Tahzan Innallaha Maana - Janganlah bersedih , sesungguhnya Allah bersamamu .

    tralalaa/... (akhirnya sekian lme .. dpt gak aku abis bce -wlaupun de skip skit- hehehe)
    huhu.. yuki... ko nmpk nazz x? rindu kowt aku time ko kne kan naz -,,- perghh... sampai seram seriau dye kehkehkeh... (Y)
    oklah aku ni pi balik asrama dulu yuki.. tata ... (di sekolah_)
    Assalamualaikum.. take care./.. jge hati... jga diri/// jga mata.... jga semua :P hehe .. dont forget 24434 hehe ^_^ lov u all... maaf ats slh n silap//
    -HANIF-

    BalasPadam
  2. comel cerita awk :) hampir sebijik sebijik sejivik mcm cerita saya >_< ahaks .

    BalasPadam
  3. you're great with yourself . don't forget thatt . hahahaha . speaking jap .

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Ask Me